perjantai 6. heinäkuuta 2007

Tulehdusta pukkaa ja kiukuttaa

Yön nukuin tosi levottomasti, alvariinsa heräilin. Oli kuuma ja kylmä.
Aamulla kun heräsin oli silmä vielä vaan rähminyt kiinni :(

Riku lähti Miroa viemään päiväkotiin vaille kahdeksan ja me Lotan kanssa jäätiin aamu puurolle.
Lääkärissä oltiin ja määräsi Lotalle allergialääkkeet, joka päivä otettava siitepöly kauden ajan. Kokeita ei kuulemma nyt akuutti aikana tehdä, lähete kuitenkin on olemassa ja syyskuussa mennään jos pölyt on vähentynyt.
Oma olo oli aivan kamala, päätä särki ja voimat jäi varmaankin peiton alle. Käytiin vielä apteekista hakemassa lääkkeet ja sitten vein Lotankin hoitoon. Olin töissä vähän yli 10. Menin toimistolle joka perjantaiselle aamupalalle ja istuskelin koneella hetken. Nuokuin tuolissa ja huokailin. Eräs työnjohtaja tuli siihen ja ihmetteli kun olen sitkeä sissi kun pystyn töihin tulemaan. No, lähdin liikkeelle ja hain yhden kiinteistön avaimen mutta vaille 12 päätin että ei, ei jaksa yhtään ja ajoinkin kotiin.
Kotona riisuin kenkiä, kumarruin... AI HELV.... poskionteloihin sattui pirusti. Ou jee, olisiko tulehdusta. Kuumetta ei ollut. Ilmoitin Rikulle tästä ja sanoin nyt menen sohvalle. Otin särkylääkettä ja sitä Duactia, tein teetä, otin Miron peiton ja tyynyn ja sitten vielä ristikon ja suuntasin sohvalle. Kuinkas ollakkaan, nukahdin heti vaaka asentoon päästyäni. Heräsin vasta kun Riku soitti 15.30 että haettais lapset, olin ihan tööt :)
Joo, no sitten kotimatkalla käytiin mäkistä hakemaan ruokaa. Kotona huomattiin että minun ja Rikun hampurilaiset puuttui kokonaan ja yksi juoma oli väärä. Hermostuin ja lähdin takaisin sinne. Harjoittelija parka sai tuntea nahoissaan kun sille kiukkusin (tänään ei hermo kestä yhtään) Vaadin kaikki uudet ruoat kun ne oli jo jäähtynyt ja sainkin. Sitten hän laittoi vielä meille jäätelöt kaupan päälle :) Mielessä kävi ilkeä ajatus, olisin sanonut että en minä mitään jäätelöitä halua, minulla on laktoosi-intorelanssi että mitäs minulle meinaat laittaa :) Mutta ajattelin että hän olisi varmaan ottanut lopputilin :) Hyvin se jäätelö maistui.

Käytiin saunassa ja olla möllötin siellä vaan silmät kiinni, ihan kun olisi pienessä humalassa. Sielläkin ihan turhaan lapsille kiukuttelin ja tiuskin. Nyt en vaan jaksa, en yhtään.
Päässä humisee ja noita onteloita nyt särkee ja molempia korviakin särkee. Huomenna pitää käydä hakemassa antibiootit jos tämä jatkuu.

Huomenna suunniteltiin jos tuuli saallii niin sen tuttava perheen kanssa mennään veneilemään vuosaaren edustalle merelle ja pysähdytään jollekkin saarelle ja lapset saa uida ja paistellaan makkaraa. Kyllä olisi mukavaa, mutta toisaalta jos olo on tälläinen huomennakin minä en ole hyvää seuraa :)
Nyt mukelot huutaa iltapalaa, huoh. Kuinka sitä jaksais nousta tästä ylös. Toisaalta saisin ne nopeammin nukkumaan jos nyt nousisin.
Inhottaa ja on morkkis kun olen lapsille ihan turhasta kiukutellut tänään. Teenkin taas sen mitä olen ennenkin tehnyt että makoilen hetken kunkin vieressä ja pyydän anteeksi ja kerron miksi äiti on kiukku, itsellekkin tulee parempi mieli. Vaikka ei nuo varmaan edes ajattele että äitillä on ollut pinna tiukalla.

Aleksi ei ole vastannut puhelimeen, taitaa pojalla olla hauskaa tekemistä :)

Ei kommentteja: