maanantai 11. kesäkuuta 2007

Koti päivä Lotan kanssa

Niinhän siinä sitten kävi että Lotta sairastui. Tosin ei pahasti, hieman lämpöä. Aavistuksen mahaansa valitteli.
Menin töihin kuuden aikaan ja Riku soitti 7.30 että Lotta jää kotiin, menin kaupan kautta kotiin. Siinä se päivä meni, pyykkiä pestessä, imuroidessa ja siivotessa muutenkin.

Pojat tuli neljän aikaan kotiin ja minulla olikin ruoka valmiina jo. Vaille kuusi lähti kaikki pojat Aleksin sarjasuunnistus kilpailuun. Rikun äitikin tuli sinne joten se otti Mironkin mukaan. Me Lotan kanssa päätettiin yllättää pieni suunnistaja, tehtiin Aleksin herkkua, mustikkapiirakkaa. Ja kyllä sain isot kiitokset pojalta. Haistoi jo ovelta mitä olin tehnyt. Aleksi halasi lujaa ja kiitteli paljon. Muuta ei aleksi syönytkään koko iltana.
Aleksi oli kisoista lähtiessään toinen omassa sarjassaan, saas nähdä kuinka lopulta kävi!!

Minä lähdin puoli kahdeksan töihin vielä, tein huomisia hommia pois ettei toisten tarvitse niitä tehdä kun olen nyt pois töistä. Keskiviikkona on vika s-lomapäivä.
No, puoli yhdeksän olin jo kotona ja pistinkin pojat heti nukkumaan. Aleksi simahti kun saunan lyhty, ei mikään ihme jo poika juoksee metsässä 1.3km.
Lotta alkoi itkemään että silmään sattuu. Olisiko alkava tulehdus tai jotain. Huomenna näkee. Miro ei saanut unta, 21 menin sen viekkuun ja sitten se nukahtikin. Nyt onkin kello jo kohta kymmenen, pitää varmaan itsekkin syödä jotain ja mennä katsomaan Las Vegasia.

Katja soitteli tänään illalla. Pirjo oli soitellut juhannuksesta ja kovasti meitä oli pyytänyt sinne, lapsia ikävä. Ja kertoi hän sitäkin että minun serkku Riikka joka odottaa kaksosia niin oli joutunut sairaalaan ennen aikaisen synnytyksen pelossa, laskettuun vielä kuukausi. Täytyy toivoa että vauvat vielä masussa pysyisi.
Saa nähdä nyt mitä tehdään juhannuksen kanssa, mennäänkö antaverkkaan vai ei.

Nyt ruokaa ettei pääse laihtumaan :)

Ai niin, siitä tulikin mieleeni minun kamala painajainen viime yöllä. Minulla kun muutenkin on ollut jo useamman viikon joku alemmuus kompleksi, olen läski, ruma, hiukset kamalat, finni naama ja tämä väsy on painanut vielä vaan. (olisiko alkavaa kolmen kympin kriisiä, minkälainen se on?) niin siinä minun unessa minulle tuli pienen pieniä matoja. Lähinnä niitä oli päässä ja päänahka kuhisi niitä ja niitä tippuili joka paikkaan. Niitä tunki ihosta läpi, käsistä ja jaloista. Riku siitä unessa sanoi että hyi helvetti miten ällöttävä olet ja minä en ollut oikein moksiskaan. Sanoin vaan että minkäs minä sille mahdan minkälainen minä olen. YÖK, nyt kun ajattelee niin puistattaa koko uni. Heräsin siihen yöllä kerran ja olin aivan totaali märkä hiestä vaikka nukuin pelkällä lakanalla. Sitten se uni jatkui vaikka heräsin. Vieläkin pystyn tuntemaan miltä se tuntui kun ne madot luikerteli joka paikassa, niitä oli satoja ja putkahteli ihon alta, HYI HYI HYI.... Nyt on pakko päästä suihkuun vaikka päivällä jo kävin ja aamulla kävin myös.
Mietin sitä unta tänään ja muistin että olen tässä joku aika sitten nähnyt saman kaltaisen unen. Mutta ne madot olivat meidän sängyssä silloin vaan, ja ihmeteltiin mistä ne oikein tuli. Nyt taitaa alkaa tämä täti sekoamaan aivan kokonaan...

Puistattaa... suihkuun...

Ei kommentteja: