lauantai 25. elokuuta 2007

Kauhun hetkiä lampaiden kanssa

Riku oli kuuden aikaan aamulla herännyt aivan kamaliin allergia oireisiin. Kävi jopa hengittelemässä vessassa vesi höyryä, vaille seitsemän sai uudestaan unta. Ei ollut tullut omaan sänkyyn ollenkaan etten minä heräisi.
Yhdeksän aikaan sitten päivämme alkoi!

Siinä oltiin vaan kotosalla, minä laittelin paikkoja kuntoon, Riku kävi kaupassa. Lapset tappeli ja raivosi eli sitä normaalia perhe elämää meillä :)

Minä lähdin kolmen aikaan lasten kanssa Jussille päin. Siellä oli ihan pikku hommaa taas, maalausta. Se on kyllä kivaa hommaa. Ihan pieni mutta siinä hommassa oli. Viivi ja Janina (eli lampaat jos ei joku tiedä) ihmettelivät että kukas kumma tuo oikein on (minä kun maalasin aitauksen sisällä navetan seinää) ja eivät oikein pitäneet että siellä joku vieras oli. Se toinen, tumma lammas Janina kyttäsi jokaista liikettäni. Välillä kun olin maassa se teki pika spurtteja minua kohti ja alkoi ihan vieressä omituisesti pomppimaan ja siinä juoksenteli edes takaisin. Kyllä minua pelotti ja mietin että pureekohan lampaat vai potkiiko ne :) Kiitin luojaa että niillä ei ollut sarvia :) Loppu peleissä niidenkin oli vaan pakko sopeutua tilanteeseen ja jättivät minut rauhaan, mutta kuitenkin Janina minua pälyili koko ajan ja vahti jokaista liikettäni :) Jospa ne ensi kerralla minut muistaa!
Mennille tuli kamala huuto kun pallo meni vahingossa lammas aitaukseen ja lampaat sitä haisteli. Menni itki "lambi ottaa, mennin oma, lambi ottaa". Kun nurkan takana olin ajattelin että oli tapahtumassa jotain kamalampaakin, siis kun en nähnyt ja pensseli kädessä juoksin paikalle. Lampaat säikähti ja lähti kiireellä paikalta :) Se oli huvittava tilanne :)
Kiva päivä oli ja lapset piti Mennin kanssa leikkimisestä kovasti, Miro sai "leikkiä" sitä iso veljeä. Myöhemmin sitten on luvassa pikku puuhastelua myöskin, puiden kantamista liiteriin kun ne kaataa ihan pari, ihan pientä puuta pihalta :)

Vasta melkein puoli kahdeksan lähdettiin pois. Siitä ajettiin Rikun luokse rakennuksille ja lapset siellä leikkivät/riehuivat Pinjan ja Santerin kanssa. Minä menin sinne ukkojen ja Satun luokse ylös katsomaan ja hyvinhän ne on uurastanut. Tekevät jo väliseiniä.
Pikkusen vaille 21 lähdettiin kotiin. Kova nälkä oli, muistin autossa että meidän lapsethan on syönyt viimeksi kahden aikaan.

Kotona iltapalaa, hieman tuhdimpaa lapsille. Nyt kello on 22.00 ja Miro vielä syö, minä avasin oluen :) Lapset on aivan sippi.
Yläkerran Turkkilais perhe heräsi eloon taas, tuttu kolina ja tömistys alkoi ja kohta alkaa niiden oma musiikki... Nyt ne siirtelee huonekaluja...ihanaa

Huomenna voisi mennä lenkille taas ja maanantaina Katja lupaili lähteä kaveriksi.

Ei kommentteja: